.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قائمشهر قطب بزرگ نساجی می شود

معاون امور تولید وزارت صنایع ومعادن کشور گفت:مکان کنونی نساجی مازندران باید به شهرک صنعتی در زمینه تولیدات نساجی تبدیل شود تا اشتغال مفید ایجاد کند .

محمد جعفر دانش مارنانی که برای بازدید از مکان های صنعتی استان مازندران به این استان سفر کرده بود ، در جریان بازدید از مجموعه نساجی مازندران و نساجی قائمشهر با بیان این مطلب افزود : نساجی مازندران دارای سابقه درخشان وقدمت طولانی است . از اینرو بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است از حساب ذخیره ارزی ماشین آلات لازم برای تکمیل وسایل این کارخانه ها تهیه شود .
معاون تولید وزیر صنایع ومعادن ادامه داد : یکی از الویت های وزارت صنایع ، تبدیل قائمشهر به قطب بزرگ نساجی است و در این رابطه قبل از عملی کردن این تصمیم ، بدهی های انباشته این 2 شرکت را پرداخت می کنیم .
وی در ادامه به روند توسعه ای در نظر گرفته شده برای این مجموعه اشاره کرده و گفت : پس از احیای کامل کارخانه ها در قالبی غیر از قالب مجموعه دولتی و به صورت خصوصی به فعالیت خود ادامه خواهد داد .
وی با تاکید براین نکته که زمین های بافت مرکزی این کارخانه ها پس از احیای کامل کارخانه های نساجی مازندران و واگذاری آن به بخش خصوصی به فروش خواهد رسید ، نساجی مازندران را قطب بزرگ نساجی کشور دانست و افزود : برای واگذاری این کارخانه ها به بخش خصوصی از مجموعه هایی که سابقه 50 ساله فعالیت در زمینه نساجی دارند در اولویت قرار دارند .
این مقام ارشد با اعلام این که برای تکمیل دستگاه های این کارخانه ها از قبیل نصب ماشین های چاپ ، ریسندگی ، بافندگی و پوشاک تصمیم هایی گرفته شده است ، ادامه داد :با یک برنامه ریزی آهسته و پیوسته به دنبال تبدیل کارخانه های نساجی مازندران به یک مجموعه تجاری سود آور هستیم .
وی در ادامه با اشاره به فضای موجودی که نساجی در اختیار دارد ، گفت : نساجی مازندران زمین های زیادی دارد که هنوز بدون استفاده ماند است ؛در فضای خالی این شرکت باید نمایشگاه پوشاک ایجاد شود . صنعت پوشاک ارزش افزوده بالایی دارد و زمینه صادرات محصولات این صنعت کاملاً فراهم است .
مهندس دانش با اشاره به این که صنایع نساجی ، پتروشیمی و فولاد از جمله صنایعی هستند که مواد اولیه کشور را به ارزش افزوده می رسانند ، ادامه داد : محصولات این صنعت قدیمی ایران می تواند درصد بالایی از صادرات کشور را به خود اختصاص دهد .
معاون تولید وزارت صنایع با درست ارزیابی کردن تصمیم های گرفته شده در کارگروه مربوطه مساله کارخانه های نساجی مازندران گفت : در سال های گذشته نیز کارهای خوبی درباره احیای کارخانه های نساجی مازندران صورت گرفته و در حال حاضر خط تولید مجموعه های بافندگی و ریسندگی این کارخانه ها از نظم خوبی برخوردار است و بر اساس این گزارش حسن قلی زاده ، فرماندار قائمشهر در این مراسم با ارائه گزارشی از روند احیای نساجی مازندران و اجرای طرح تجمیع آن ، احیای کامل نساجی مازندران و قائمشهر را از دغدغه های مردم قائمشهر دانسته و گفت : تاکنون در یک مرحله 2 میلیاد و 800 میلیون تومان و در مرحله دیگر یک میلیارد تومان یارانه برای احیا به شرکت نساجی مازندران پرداخت شد .
به گفته وی تاکنون مطالبات معوقه کارگران رسمی به طور کامل پرداخت شده و تنها یک ماه از مطالبات معوق کارگران قراردادی پرداخت نشده است .
فرماندار قائمشهر بابیان این که برای تصویب 2 طرح ریسندگی و رنگرزی در شرکت نساجی 25 میلیارد تومان تصویب شده است ، ادامه داد ؛ نساجی بدون واحد رنگرزی سود دهی ندارد .
براساس این گزارش ، معاون امور تولید وزارت صنایع و معادن کشور در جریان سفر یک روزه خود همچنین از 8 کارخانه دیگر مازندران نیز بازدید کرد و در پایان طی نشست با استاندار مازندران نقطه نظرات خود را درباره روند صنعتی شدن این استان بیان کرد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

هم ولايتي 25 ارديبهشت 1387
براي شما متاسفم كه نامي از دكتر اكبري نماينده محترم شهر نبرديد كه معاون وزير به درخواست ودعوت ايشان امه بودند.
ابولفضل 30 ارديبهشت 1387
بیان این مبالغ بسیار ناچیز برای احیا صنعت عظیم نساجی بیشتر به شوخی شبیه است تا جدی.در دوره ای که امثال پروین مربی فوتبال از دو میلیارد تومن و کلا از واحد میلیارد تومن به دو تومن نام می برد و از این واژه بدلیل کاهش ارزش پول استفاده می کند فکر می کنم بقیه دوستان نیز با من هم عقیده باشند.از 16 سال مدیریت دولت توسط رفسنجانی و خاتمی حاقل نسبت به صنعت عظیم نساجی بخصوص نساجی قائم شهر که روزگاری برای خودش کیا و بیایی داشت بسیار ظلم شده و فقط و فقط 16 سال وعده دوروغین دادند و دوره شان تمام شد.اینجانب از ریاست جمهوری که عدالت را سرلوحه شعار انتخاباتی اش قرار داد می خواهم تا با احیای این صنعت ورشکسته در قائم شهر نامی نیک و ماندگار در بین ما قائمشهریها که صمیمانه از برنامه های سیاسی و اقتصادی ایشان حمایت می کنیم به یادگار بگذارد. یا علی
اكبري 3 خرداد 1387
درزمان اقاي رعيت اين اقدام صورت گرفت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.